آثار علمی و تالیفات


1.
به چاپ رساندن بیش از 57 مقاله تحقیقی در نشریات معتبر داخلی و بین‌المللی به زبان انگلیسی
2.
به چاپ رساندن 19 مقاله تحقیقی در طب نفرولوژی کودکان در نشریات معتبر داخلی و به زبان فارسی همراه با خلاصه مقاله به زبان انگلیسی
3.
مجری بیش از 32 طرح تحقیقاتی در طب نفرولوژی کودکان در دانشگاه علوم پزشکی تهران
4.
مشارکت در تألیف حداقل 3 کتاب دررابطه با طب اطفال و بیماری‌های کلیه در کودکان
5.
راه اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های مزمن کلیه در کودکان که پس از تصویب اساسنامه تأسیس آن در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورخه 1392/02/23 فعالیت آن با اهداف توسعه و بکارگیری دانش بشری در زمینه علم بیماری‌های مزمن کلیه در کودکان و انجام پژوهش‌های بنیادی شروع و در حال حاضر این فعالیت‌ها با قوت ادامه دارد.
6.
تدوین نوموگرام (منحنی) های استاندارد فشار خون ویژه کودکان ایرانی برای اولین بار در سطح کشور.
نتایج نهائی این مطالعه اپیدمیولوژیک که در قریب به 17000 کودک ایرانی و قرار گرفته در محدوده سنی 1 ماه تا 18 سال طی 10 سال تلاش مداوم، در سه فاز با رعایت استانداردهای بین المللی انجام شد، در مجله بین المللی ـ Journal of Human Hypertension در سال 2015 به چاپ رسید.
این نوموگرام ها پس ازمنحنی های استاندارد تدوینی در ایالات متحده آمریکا و آلمان، سومین مطالعه بزرگ در سطح جهان در رابطه با استانداردهای تدوین شده برای فشارخون در کودکان می‌باشد. نتایج این مطالعه در گروه سنی مذکور، می‌تواند در بی نیاز نمودن پزشکان کشورمان و نیز دیگر گروهای پیگیر سلامت کودکان در ایران، به استانداردهای فشار خون دیگر کشورها، کمک کننده باشد. به عبارت دیگرمقایسه میزان فشارخون سیستولیک و دیاستولیک اندازه گیری شده در کودکان با این منحنی‌ها، به عنوان منحنی‌های استاندارد فشار خون در کودکان، می‌تواند در شناسائی پرفشاری خون در کودکان ایرانی مورداستفاده قرار گیرد.
7.
طراحی فاز اول سامانه ثبت آمار کودکان مبتلا به نارسائی مزمن کلیه (CKD Registery) در محدوده سنی 3 ماه تا 18 سال برای اولین بار در ایران و در سطح کلیه استانها( به آدرس الکترونیکی *http//iprcrf.tums.ac.ir ) با عنوان Iranian National Registry Data on Pediatric Chronic Renal Failure که با ثبت اطلاعات بیش از 1247 بیمار مبتلا به نارسائی مزمن کلیه در سراسر ایران، گزارش نهائی آن به معاونت محترم پژوهشی دانشگاه ارائه و مورد تأیید قرار گرفت.
iprcrf: Iranian Pediatric Registry Chronic Renal Failure*
نتایج این طرح که نشان دهنده بالا بودن شیوع ناهنجاری‌های مادرزادی دستگاه ادراری و کلیه (CAKUT) به عنوان عامل ایجاد کننده بیماری مزمن کلیه در کودکان ایرانی بود، به مجله BMC Nephrology ارسال گردیده و در حال حاضر در مرحله Under Review قرار دارد.
8.
طراحی و راه اندازی فاز دوم سامانه ثبت آمار کودکان مبتلا به نارسائی مزمن کلیه (CKD Registery) یا سامانه ثبت آمار کودکان زیر 18 سال و مبتلا به بیماری‌های مزمن کلیه در سطح کشور که خوشبختانه پروپوزال طرح مذکور در هفتاد و هفتمین جلسه کمیته اجرائی دفتر همکاری دانشگاه و صنعت معاونت محترم تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورخه 98/01/27 مورد تصویب قرار گرفت و بزودی اجرای آن با هماهنگی‌های قبلی و با شرکت و همکاری اکثریت قریب به اتفاق همکاران عزیز فوق تخصص در رشته نفرولوژی (کلیه) کودکان در کلیه استان‌ها شروع خواهد شد.
9.
استاد راهنما و یا مشاور بیش از 80 پایان نامه دکتری پزشکی، تخصصی و فوق تخصصی در طب نفرولوژی کودکان